Monday, December 20, 2010

Kelas kaftan-abaya

Alhamdulillah hari ni dapat join aktiviti sewing party kak azima....best sangat-sangat dapat belajar jahit kaftan/abaya mula dari mengambil ukuran, melukis pola,memindahkan pola atas kain, potong kain & jahit(yg ni x dpt buat sebab tak bawak mesin, so menjahit guna mata & telinga je la ye..hehe)

seronok sebab dapat jumpa kawan2 baru yang sama hobi-dahlia,lynda,tini, ani, azie,zarina n zue.....dan yg paling penting saya dapat buat pola baju sendiri dengan betul. saya ni nama je dah lama menjahit tapi bab nak buat pola...hancusss. kira nya yg selalu menjadi kalau buat baju tu sebab nasib baik la kot..hohoho

gambar yang ni je la yg ada, dah time break ni, sesi ukur-lakar-potong tak ambik gambar...fokus fokus fokus..(^_^)


TAPI....tak dapat nak join sewing party ni sampai habis..huhu..sebab mr.hubby ajak gi jalan2....haiyooo ini mr.hubby hah selalu time saya duduk2 kat rumah tak de pulak nak ajak jalan, bila saya ada aktiviti lain masa tu lah nak berjalan....layan kan aje.
pergi stadium seksyen 13 ada karnival selangor ria (sempat merembat 3 tapak mesin untuk mesin jahit saya..hehe) lepas tu gi shopping2, makan2..nak tengok wayang je tak jadi sbb...

No comments:

Post a Comment