Wednesday, July 6, 2011

KELEDEK ku bertukar jadi UBI KAYU

Pelik tak?...
Pelik tau....Pelik sangat-sangat
saya sampai sekarang ni masih tak boleh nak percaya
macam mana keledek saya tu boleh bertukar jadi ubi kayu

Rasanya betul dah
saya tengok
saya belek
saya pilih
saya yakin
yang saya ambik kat kedai tadi tu keledek...tapi tiba2 keledek tu jadi transformer,
tukar jadi ubi kayu lak....pelik kan.

Ooooo..Tetiba teringat lak dulu bukan main dok gelakkan En. hubby beli barang dapur
Daun sup/saderi jadi daun ketumbar
Daun bawang jadi daun kucai
hahahahahaha....lawak...lawak
Tak cukup kena gelak....kena bebel pulak...bior ingat jadi pengajaran katanya
alahai kesiannya la suamiku itukan
sekarang baru ku tau......macam kena tulah pulak
Ayah sumpah mama ke?...ampunkan lah patik tuanku..patik tak buat lagi dahhh...hehehe.

Hari ni sebenonya nak 'masak lemak pucuk geti dengan keledek'
dah keledek tu nak sangat jadi transformer nak buat macam mana
so akhirnya hari ni 'masak lemak pucuk geti dengan ubi kayu' la ye
belasah je la....tetap sedap gak...penting tu!!......hohoho
Tapi malu ah nak post gambar and resepi kat sini.....heeeee

Pengajaran ayat: Kenal betul-betul mana keledek mana ubi kayu.....:p

...

1 comment: